10.10.2017

Hyvinvointipaketti -jäsenkyselyn tulokset

Uusi jäsenpalvelu Hyvinvointipaketti on herättänyt paljon mielenkiintoa. Vastauksia saatiin vajaa 60. Vastauksia tuli miehiltä ja naisilta lähes yhtä paljon ja alueellisesti vastauksia saatiin kaikilta osastoilta.

Valmennusteemoista nousi kärkisijalle Jaksamista tukeva ravitsemus (vastaajamäärä 32/56,1 %) ja lähes yhtä paljon oli toivottu opastusta Työn muutoksiin sopeutumisesta (30/52,6 %). Kolmanneksi toivotuin teema oli Unenhuolto vuorokierron aikana (26/45,6 %) ja neljäntenä Jaksaminen vuorokierron aikana (25/43,9 %). Näistä jäsenkyselyn perusteella neljästä suosituimmasta teemasta tehdään kustakin oma kokonaisuus Hyvinvointipaketti-palveluun.

Myös Liikunta vuorokierron ja työvuoron aikana (18/31,2 %) ja Vuorotyön ja perheen arjen yhteensovittaminen (12/21,1 %) olivat saaneet kannatusta.

Teemoihin liittyvistä työskentelytavoista koettiin tärkeimmäksi Esimerkkitapausten kautta tehtävät havainnollistukset (37/64,9 %) ja Käytännön harjoitteet arkea varten (30/52,6 %). Lisäksi toivottiin Omien tavoitteiden asettamista ja niiden seurantaa (24/42,1 %) ja Kirjallista tietopakettia teemasta (15/26,3 %). Myös verkkoseminaarit eli Webinaarit saivat kannatusta (10/17,5 %)

Harjoitusmuodoista eniten kiinnostusta herätti Arjen pienet muutoshaasteet muistutuksineen (24/73,7 %), toiseksi eniten Kirjalliset pohdintatehtävät (14/24,6 %) ja kolmantena Äänitteet/videot oman tekemisen tueksi (14/24,6 %).

Kyselyn vastausten perusteella päädyttiin siihen, että Hyvinvointipaketin teemojen kuten Jaksamista tukevan ravitsemuksen työskentelyssä ja aiheeseen liittyvissä materiaaleissa painotetaan käytännön esimerkkejä ja selkeitä harjoitteita uusien taitojen käytäntöön viemiseksi.

Myös Omien tavoitteiden asettamisesta ja etenemisen seurannasta tulee Hyvinvointipakettiin konkreettinen ohjeistus ja materiaali.

Vastaajien taustatiedot

Sukupuoli

• Mies: n = 30 (52,6 %)
  • Nainen: n = 27 (47,3 %)