Työllistyminen rautatiealan ulkopuolelle aiheuttaa muutoksia jäsenyyteen. Jäsen voi työllistyä määräaikaisesti tai pysyvästi.

Määräaikainen työllistyminen rautatiealan ulkopuolelle

Jäsenen työllistyessä työttömyyden aikana määräaikaisesti tulee siitä ilmoittaa Rautatievirkamiesliittoon sähköisellä lomakkeella. Jäsenelle toimitetaan sen jälkeen erillinen ohje ja pankkiviitelista jäsenmaksun maksamista varten.

Pysyvä työllistyminen rautatiealan ulkopuolelle

Jäsenen työllistyessä pysyvästi rautatiealan ulkopuolelle tulee hänen irtisanoa jäsenyytensä RVL:n osastosta ja halutessaan JHL työttömyyskassasta sähköisellä lomakkeella.

Ammattiyhdistys- ja työttömyyskassan jäsenmaksun perinnän valtuutus tulee perua erikseen. Perumisen hoitaa aina jäsen itse. Peruminen tapahtuu kirjallisesti (eli postitse tai sähköpostitse) jäsenen palkanlaskentaan. Perintä lopetetaan tällöin 30 päivän kuluttua ensiksi alkavan perintäkauden alusta lukien laskettuna peruutusilmoituksen saapumisesta yksikön palkanlaskentaan.

Paljonko on viisi ynnä yksi (numeroina)?*