Työn menettäminen aiheuttaa usein huolta monista asioista. Jäsenen jäädessä työttömäksi RVL:n jäsenyys jatkuu entisellään, mutta jäsen on vapautettu jäsenmaksusta palkkatulon katketessa. Irtisanomisajalta maksettavasta palkkatulosta ja ns. kertakorvauksesta jäsenmaksut maksetaan normaalisti. Työtilanteen muutoksesta tulee ilmoittaa liittoon sähköisellä lomakkeella.

Työttömäksi jäädessään jäsenen tulee ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi TE-keskukseen, jotta hän on oikeutettu hakemaan ansiosidonnaista päivärahaa JHL työttömyyskassasta. Katso tarkemmat ohjeet.

Liiton palvelut ovat kaikkia jäseniä varten

Liitto ei ole vain työssäkäyviä jäseniä varten. Työnsä menettäneet jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita mukaan osastojen toimintaan ja liiton tapahtumiin. Osallistumista tuetaan alennuksilla RVL:n kesä- ja talvipäiviltä sekä usein myös osastojen vapaa-ajan aktiviteettien osallistumismaksuista. Asiasta kerrotaan erikseen RVL:n viestintäkanavissa ja osastojen omissa viesteissä.

Tatsi ry tukee työttömiä ay-jäseniä

Tatsi eli Työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys ry on työttömien edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Tatsi järjestää tukitoimintaa ja koulutusta työttömille ja työttömille nuorille sekä julkaisee työttömille suunnattua TATSI-lehteä. Katso lisää Tatsin sivuilta

Paljonko on kolme miinus kaksi (numeroina)? *