RVL:n osastojen jäsenet liittyvät Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassan jäseniksi. JHL:n työttömyyskassa on yksi maan suurimmista työttömyyskassoista. Kassa pyrkii toiminnassaan luotettavuuteen ja jäsenlähtöisyyteen. Se tarjoaa jäsenilleen monipuoliset ja nykyaikaiset palvelut sekä joustavan etuuksien maksatuksen. JHL:n työttömyyskassan toimitilat sijaitsevat Helsingissä ja kassan palveluksessa on yli 60 työttömyysturvan ammattilaista.

Kassaan liittyminen pitää huolta toimeentulon turvaamisesta

Työttömyyskassaan liittyminen pitää huolta toimeentulon turvaamisesta myös työelämän mahdollisten katkosten aikana. JHL:n työttömyyskassa maksaa jäsenilleen ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa työttömyyden ja lomautuksen ajalta sekä vuorottelukorvausta vuorotteluvapaan ajalta.

Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassalla on kattavat kotisivut. Sivuilta löytyy paljon tietoa ja ohjeita niin työttömyysturvaan, vuorottelukorvaukseen kuin kassan palveluihinkin liittyen. Kotisivuihin ja palveluihin pääsee tutustumaan tästä. Asiointi sähköisten palvelujen kautta on helppoa ja se nopeuttaa tiedonkulkua työttömyyskassan kanssa. Kassan jäsenet pystyvät myös lähettämään kaikki hakemukset ja liitteet työttömyyskassaan vaivattomasti sähköisten palvelujen kautta.

Paljonko on kaksi miinus yksi (numeroina)? *